Termin 2020 - Prehranski svetovalec I. stopnje! 

Marec 2020! 

21., 22., 28., 29. marec 2020; 04., 05., 11., 12. april!
Vas zanima več? Oglejte si aktualen razpis! 
dreamstime_xxl_14523656_800jpg

Se strinjate s tem, da je dandanes ogromno različnih nasvetov in navodili glede zdrave prehrane. Ne samo, da so različni, eni so med sabo celo nasprotujoči! 

Kaj je torej prav? Komu zaupati? Kje najti relevantne informacije? 

FZS je za vas na enem mestu zbrala različne strokovnjake (različne poglede), ki svoje znanje in podajanje informacij argumentirajo z aktualnimi raziskavami. Spoznajte naslednja področja: 






UVOD V PREHRANO (Smo, kar jemo? Kaj je zdrava hrana in kakšne so njene koristi? Opredelitev prehraneHrana in hranila.  Prehranske-smernice.  Makrohranila. Beljakovine.  Maščobe. Ogljikovi hidrati. Voda. Mikrohranila. Vodotopni vitamini. Vitamini, topni v maščobah. Minerali. Fitokemikalije. Hrana. Kategorična razdelitev hrane.  Predelana in nepredelana hrana.  Energijska gostota in termični efekt. Gostota hranil. Prehrana in sodobne bolezni). 
PREHRANA V RAZLIČNIH ŽIVLJENJSKIH OBDOBJIH ( Prehrana otrok. Prehrana in nosečnost. Prehrana starostnikov.  Ključna hranila za zdravje kosti, srca in možganov. )

FIZIOLOGIJA PREBAVE IN OSNOVE METABOLIZMA. ( Osnovni pojmi. Prebavni sistem. Prebava in absorpcija.  Usta. Požiralnik. Želodec. Jetra. Žolčnik.  Trebušna slinavka. Tanko črevo. Debelo črevo. Absorpcija hranil Absorpcijski mehanizmi skozi črevesno pregrado. Aktivni transportMotnje absorpcij. Srčno-žilni sistem (obtočila). Limfni sistem.  Hrana na celičnem nivoju. Tvorba energije. Razstrupljanje).         
 DIETE (Kaj je dieta? Prehranjevanje v sodobni družbi.       Popularne diete. Prehranska piramida. Vegetarijanstvo in veganstvo. Presnojedstvo. Paleo. Diete z malo ogljikovimi hidrati (LCHF, Atkins, South beach). Diete z malo maščobami.  Nizkokalorične diete (Weight watchers). Dieta po krvnih skupinah. Dieta brez glutena. Zone dietMediteranska dieta. Razstrupljevalne diete. Intermitent fasting oz. prekinjeno postenje. Medicinske diete. Kako izbrati primerno dieto?)


PREHRANSKA DOPOLNILA (Kaj so prehranska dopolnila.      Slovenska zakonodaja. Razlika med prehranskimi dopolnili, zdravili in drugimi snovmiKakovost prehranskih dopolnil.      Vrste prehranskih dopolnilBeljakovinska dopolnila. Dopolnila z ogljikovimi hidratiMaščobe kot prehranska dopolnila.  Vitamini in mineraliFitokemikalije in zeliščni izvlečkiProbiotikiPrebiotikiDruga prehranska dopolnila. Splošno priporočeni protokoli prehranskih dopolnil. Vzdrževalni dodatki. Terapevtski dodatki )
PREHRANSKA DOPOLNILA IN ŽIVILA ZA ŠPORTNIKE.  (Definicija. Ergogeno sredstvo. Definicija po funkcionalnosti.  Zakonodajna definicija. Definicija prehranskih dopolnil za uporabo v praksi. Varnost prehranskih dopolnil.       Učinkovitost prehranskih dopolnil. Prehrana športnika in vloga dopolnil. Pregled živil in prehranskih dopolnil za aktivne posameznike. Izdelki za hidracijo in športni napitki. Izdelki, ki nadomeščajo ali dopolnjujejo obrok.)

E-MARKETING MANJŠIH ŠPORTNIH BLAGOVNIH ZNAMK.. (Opredelitev osnovnih pojmov. Uvod v e-marketing.    Kako je tehnologija spremenila marketinško komuniciranje. Osnovne razlike med tradicionalnim marketinškim komuniciranjem in e-marketinškim komuniciranjem.. Kanali in orodja e – marketinga.  E-marketinško komunikacijski splet (orodja e-marketinga) Grajenje odnosa z uporabniki in angažiranost uporabnikov pri e-marketingu manjših športnih blagovnih znamk. Strategija in upravljanje marketinškega komuniciranja manjših športnih blagovnih znamk v e-okolju. Planiranje.  Ustvarjanje. Izvajanje. Ocenjevanje).

TRANSTEORETIČNI MODEL SPREMINJANJA VEDENJA. (Proces spremembe vedenja. Model preprečevanja relapsa. Psihološka pripravljenost za spremembo vedenja.     Ustrezna motivacija. Občutek samoučinkovitosti. Minimaliziranje čustvenih nihanj ob prehodu skozi posamezne stopnje oz. stres kot posledica spreminjanja vedenja. Dihalne tehnike in trebušno dihanje. Progresivna mišična relaksacija. VODENJE DNEVNIKA SPROŠČANJA. Različne krajše variante tehnike progresivne mišične relaksacije).

KAKO UČITI STRANKO O PREHRANI, JI PRISLUHNITI IN PREPOZNATI NJENE CILJE. (Strokovnjak, znanstvenik, coach. Tip stranke. Postavljanje ciljev in pomen vprašanja zakaj? Spremljanje napredka in interpretacija rezultatov. Piramida prehranskih prioritet in sestava jedilnika.)

ABC PREHRANE LCHF.  (Moderna nutricionistika. Uživanje ogljikovih hidratov vodi v debelost? Telo kot zaloga energije.  Nizkoogljikohidratna in visokomaščobna prehrana – LCHF. LCHF-piramida. Razmerja med hranili in količine. Oblikovanje LCHF-prehranskega programa. Postenje. Ketonska gripa in uvajalne težave. Splošni napotki  - Kako LCHF deluje?. Hormonalni odziv. Prehranska ketoza. Vloga ketonov. Ketonska telesca in možgani Dodajanje ketonov. Koristi in primernost prehrane LCHF. Uporaba prehrane LCHF v nekliničnem smislu. Prehranska ketoza v kliničnem okolju.)

PREHRANA ZA PRIDOBIVANJE MIŠIČNE MASE. (Mišice. Osnovna zgradba skeletnih mišic. Povečanje mišične mase na celični ravni – hipertrofija. Kdaj pride do hipertrofije? Obseg hipertrofije. Vloga hormonov. Počitek in regeneracija. Spreminjanje telesne sestave. Pred programom za pridobivanje mišične mase na shujševalno dieto.  Načrtovanje prehrane za mišično rast.  Koliko prirasta pričakovati? Makrohranila. Sestava jedilnika za pridobivanje mišične mase. Primer prehranskega načrta. Opazovanje in prilagajanje. Prehranska dopolnila za mišično rast.)

HORMONI, ŽLEZE IN PREHRANA. (Kaj so hormoni? Kateri so najpomembnejši hormoni endokrinega sistema? T3.         Prehrana za pravilno delovanje ščitnice.)

PSIHOLOŠKI PRISTOP K SPREMINJANJU OMEJUJOČIH PREPRIČANJ IN NAVAD (Omejujoča prepričanja. Kaj je omejujoče prepričanje? Nastanek omejujočih prepričanj.  Prepoznavanje omejujočih prepričanj. Najpogostejša omejujoča prepričanja. Spreminjanje omejujočih prepričanj v podporna. Navade.)

IZRAČUN ENERGIJSKE POTREBE TELESA IN HUJŠANJE.  (Prebava. Telesna sestava in izračun energijske porabe. Energijske zaloge organizma. Bazalna presnova. Kako naše telo porablja energijo? Določitev telesne sestave. Kaj merimo s tehtnico? Vsebnost maščob v telesu.  ITM − Indeks telesne mase. Razmerje med obsegom pasu in bokov. Prenizka telesna masa. Prekomerna telesna masa. Izguba telesne teže. Hujšanje. Makrohranila ali makronutrienti. Ogljikovi hidrati. Glikemični indeks. Vloga prehranske vlaknine pri hujšanju. Sladkor. Jezik in črevesne endokrine celice. Retrogradni ali odporni škrob. Maščobe. Nasičene maščobe. Nenasičene maščobe. Trans maščobne kisline. Pravilna uporaba olj pri pripravi hrane: Holesterol  Beljakovine. Tekočina. Probiotiki Vpliv mikrohranil na hujšanje. Spanje in uravnavanje telesne teže. Post. Branje deklaracij. Sestava uravnoteženega jedilnika za hujšanje. Praktični del sestava jedilnika. Najpogostejše zmote pri hujšanju. Ločevanje hrane. Ogljikovi hidrati in maščobe redijo. Sadje redi Izpuščanje obrokov. V času hujšanja ni večerje?  Nujnost petih obrokov.